2013. március 3., vasárnap

Zserbó

Zserbó is akkor készült, amikor  a lekváros bukta. Ebből nem sokat ettünk, csak a végét vágtam le, a többit tepsistől vittem a gyerekeknek. Azt a végét, ahova lecsurog a csokimáz, és alatta a finom-karamellízre emlékeztető lekvár és dió sült. Olyan rongyos, de mégis tészta. A képek is tanúsítják, hogy nem a szépségéről néz ki jól ez az egy-két rongyoska szelet.
Ez a zserbó recept nem az én jól bevált zserbó receptem, hanem a Nagymamám konyhájából blogból írtam ki. Azért, mert még nem sütöttem grízes liszttel, és próba szerencse!
Nagyon finom és nagyon jó lett a tésztája, legközelebb is alkalmazni fogom.
A tészta hozzávalói gáztepsihez:
60 dkg rétesliszt
25 dkg margarin
2 tojássárgája
2 ek. porcukor
2 dkg élesztő

tejföl  2-3 evőkanál (bár  a blog szerzője nem tüntetett fel folyadékot,de sajnos kérte a liszt.)
A lisztben elmorzsoljuk a margarint és az élesztőt, beleütjük a tojást, hozzáadjuk a cukrot, a sót, tejfölt, összegyúrjuk és egy kicsit pihentetjük. Addig összekeverjük a tölteléket.


Töltelék:
40 dkg darált dió
40 dkg cukor
baracklekvár
A tésztából négy egyforma cipót formálunk. Lisztezett felületen tepsi méretének megfelelően lapot nyújtunk.
Vajjal kikent tepsibe tesszük az első tésztalapot, én vastagon megkentem baracklekvárral, rászórtam a cukros dió 1/3-át, még kétszer megismételjük, majd a felső réteget villával megszurkáljuk.
Előmelegített 160 fokos sütőben /takarékon/ készre sütjük.
Ha megsült, és kihűlt mázat készítünk a tetejére.


Máz:
30 dkg csokoládé, 10 dkg kristálycukor, 10 dkg margarin


Gyenge tűzön felolvasztjuk a csokoládét, belekeverjük a margarint és a cukrot, simára főzzük és a süti tetejére öntjük. Jó ha áll egy napig. Nekem sok volt a cukor a töltelékben, nagyon édes lett. Legközelebb 30 dkg-t teszek a dióhoz.

A napokban most nekünk készül!:))

4 megjegyzés:

  1. Nálunk is hódít a zserbó, de valahogy évente egyszer-kétszer sütöm csak. Szerintem a mindig valami újat a blogra miatt:-) finomságos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nálunk sem sűrűn fordul elő, de most még egyszer meg kell sütni, saját magunknak.:-)

      Törlés
  2. A zserbó nálunk is megunhatatlan!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem talán nincs is olyan háztartás ahol a zserbót nem szeretik!:)Talán azért, mert minél tovább áll annál finomabb:-))

      Törlés